להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


הפרעה  טורדנית  כפייתית - OCD הידועה גם בשם הפרעה אובססיבית קומפולסיבית

אחת מהתופעות הפסיכולוגיות שניתן להתגבר עליהן באמצעות טיפול. זוהי הפרעה שמחזקת את עצמה דרך למידה. ככל שאנו נכנעים למחשבות הכפייתיות שלנו ולטכסים הכפייתיים כך אנו מלמדים את עצמנו שכך עלינו להתנהג כדי לא לחוש חרדה.
הבעיה מתבטאת בשני רבדים : מחשבה והתנהגות
 
ראשית תופיע המחשבה הכפייתית (אובססיה).
אחריה לרוב יופיע הטכס הכפייתי (קומפולסיה).
 
המחשבות לרוב חוזרות על עצמן שוב ושוב נושאות אופי של חרדה ורגשות אשם וגורמות למצוקה, כדי להקל על הלחץ הנוצר בשל המחשבות נסגל לעצמנו טכס כפייתי שלפי האמונה ימנע את התסריט הנורא שהמחשבה מייצרת.
ישנם סוגים שונים של מחשבות, השכיחות שבהן מכילות פחד מהידבקות ממחלות וזיהומים.
מחשבה שנפגע או שכבר פגענו במישהו אחר, מחשבות שדברים צריכים להיות מסודרים בסדר "נכון". מחשבות בלתי רצויות בעלות תוכן מיני, קללות, או מחשבות בלתי מוסריות באופן כללי או נגד אלוהים.
מחשבות אחרות, שכיחות פחות, הן מחשבות אודות הצורך לשמור דברים, למשל עיתונים, בגדים, מזון וכו'.
המחשבות הן הטריגר לביצוע הטכס – הן המניע לחיפוש הרגעה לאי השקט שתוקף בעקבות הפחד.
ההרגעה יכולה לבוא באמצעות המנעות או באמצעות ביצוע טכס שיבטיח כי המחשבה לא תתממש.
אם מתעוררת מחשבה של פחד מזיהומים, נמנע מללחוץ ידיים לאנשים, נרחץ ידיים באופן תכוף, נחטא כל דבר שבא במגע עם העור ועוד רשימה ארוכה של התנהגויות המקשות מאוד על התפקוד היומיומי.
הטיפול ב OCD
הטיפול מתבסס בעיקר על התנהגות ולמידה מחודשת כי המחשבות אינן יוצרות את המציאות המפחידה. הפרוטוקול המומלץ לטיפול הוא טיפול בחשיפה כפי שמתואר על ידי ד"ר עדנה פואה, המופיע בספר שאף תורגם לעברית "די לאובססיה".
זוהי תכנית מומלצת המשתמשת בשני עקרונות : עקרון החשיפה ועקרון מניעת התגובה .
ניתן לבצע  אותה הן באופן עצמאי והן בליווי של מטפל .CBT
היתרון בטיפול בליווי מטפל  CBT מיומן היא בכך שזוהי שיטה התנהגותית ונסיונו של המטפל והכרת השיטה יכולה להפוך את התהליך לידידותי יותר.

 CBT - טיפול קוגניטיבי התנהגותי - חרדה - דיכאון - כפייתיות - חולון - סכמה תרפיה - פסיכותרפיה - שיפור במצב הרוח - רגשות - התנהגות - כעס - שליטה בכעסים -נרציסט - נרציסטית- הפרעת אישיות - אישיות תלותית - ויסות רגשות - OCPD - טיפול פסיכולוגי - איט"ה - 
לייבסיטי - בניית אתרים