להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


חרדה כללית -   Generalized  Anxiety Disorder
 
מה קורה לי? אני מרגיש כמו בסרט אימה!
חרדה כללית GAD)) היא דאגנות יתר, הרגשה של "על סף סכנה" . כל זמן שהדבר אינו מפריע לתפקוד לא נרגיש שיש צורך לטפל בו גם אם יש תחושות לא נוחות לעיתים, לרוב הסובבים לנו ימליצו לנו על טיפול כדי "להרגע קצת ולא להגזים בדאגנות".
אצל חלקנו מנגנון ההתראה על סכנה קיומית רגיש עד כדי כך שהוא מדווח התראות שווא במצבים שלא אמורים לעורר חרדה , מה שמעורר את המערכת הגופנית להתריע על הסכנה ונוצר התקף חרדה (פאניקה) המלווה בתחושות גופניות שיכולות להיות מאוד לא נעימות כמו : דפיקות לב מואצות
הרגשה שמשהו איום הולך לקרות
כאבי ראש , כאבי בטן
מועקה בגרון וקושי בבליעה
מתח בכל הגוף
קוצר נשימה
צורך לברוח מהמצב או האזור
תחושות רעד , חום וקור
תחושה שהולכים לההשתגע
ועוד תופעות ...
התחושות הללו מביאות אותנו לחיפוש אחר הרגעה מיידית , לעיתים תרופתית, המסייעת בטווח הקצר אך אינה מטפלת בהפרעה עצמה אלא רק בסימפטומים.
לרוב נזהה גורמים סביבתיים או ארועים ,ככאלה שגרמו לנו להתקף ומכאן הדרך להמנעות ולהחמרת המצב רצופה כוונות טובות.
זה נשמע הגיוני – אם היה לי התקף חרדה בקניון סימן שהקניון מסוכן לי, עדיף שלא אבקר שם, זה עלול לקרות לי שוב... 
זהו שלא ! הפחד מהפחד הוא למעשה המונע מאיתנו להתגבר על הפחד.
הטיפול בהפרעות חרדה היעיל ביותר הוא טיפול בחשיפה למקור (שאנו חושבים שעורר את החרדה) התנסות מחודשת וצבירת חויות מתקנות היא הדרך שהוכחה מחקרית כי לאורך זמן תכחיד את החרדה.
הטיפול בחרדה בשיטת CBT , משלב הן טיפול התנהגותי ,למידה של שיטות הרפיה מחד וחשיפה לגורם המעורר חרדה מאידך והן טיפול הכרני (קוגניטיבי)
על אף שלעיתים קשה לבצע אותו הוא מבטיח צמצום משמעותי של תחושת הפחד עד כדי הכחדתו , יחד עם זה נכון לציין כי טיפול במעורר חרדה ספציפי תקף רק לאותו גורם ויש לטפל בנפרד בכל גורם.
הפרעת החרדה כוללת בתוכה מרכיבים של מחשבה רגש והתנהגות, הטיפול הקוגניטיבי ההתנהגותי כולל התייחסות לכל אחד מהמרכיבים ומבטיח הקלה משמעותית עד כדי הכחדה של מחוללי החרדה.
 
 CBT - טיפול קוגניטיבי התנהגותי - חרדה - דיכאון - כפייתיות - חולון - סכמה תרפיה - פסיכותרפיה - שיפור במצב הרוח - רגשות - התנהגות - כעס - שליטה בכעסים -נרציסט - נרציסטית- הפרעת אישיות - אישיות תלותית - ויסות רגשות - OCPD - טיפול פסיכולוגי - איט"ה - 
לייבסיטי - בניית אתרים