להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



שליטה בכעסים והתנהגות אסרטיבית
 
 
מי מנהל את חייך? אתה או הכעס שלך?
כמה פעמים התפרצת בכעס ואחר כך שאלת את עצמך למה הייתי צריך את זה?
 
קצת על הכעס
כעס הוא רגש נורמאלי, אחד מיני רגשות שונים שאנו חווים. אבל כשרגש זה יוצא מכלל שליטה והופך הרסני, הדבר יכול להוביל לבעיות בכל תחומי החיים : בעבודה, במערכות יחסים, באיכות החיים שלך. זה יכול לגרום לך להרגיש כאילו אתה נתון לחסדיו של רגש בלתי צפוי ורב עוצמה. למדנו  שחשוב להביע רגשות כמו חרדה, עצב, אך לרוב לא מתעכבים על רגש הכעס.
איך מביעים כעס באופן יעיל? גם אם אני כועס ולא מתפרץ , צועק או מכה ולרוב מפנה את הכעס פנימה , מה שנקרא "בולע את הצפרדע"  אין הדבר אומר כי אני מתמודד עם הכעס באופן יעיל.
בהתנהגות זו הכעס והתסכול מופנים בדרך כלל לסביבה באמצעות שתיקה רועמת, פרצופים כועסים, התנהגות המנעותית, מה שמגדיל את הסבל מהכעס ולא מאפשר פתרון של הבעיה.
 
איך משיגים שליטה בכעסים?
בטיפול קוגניטיבי התנהגותי לשליטה בכעסים מתחילים בלימוד המנגנון האישי שלך ומה שמפעיל אותו.
ידע ומודעות נותנים לנו יתרון וכלים שימושיים -   יחד נלמד לזהות את גורמי הכעס , מהו דפוס המחשבה שמוביל אותנו לכעוס ולאבד שליטה .נזהה את התחושות הביולוגיות, הגופניות ואסטרטגיות שונות להתמודדות יעילה מול מחוללי הכעס. במהלך העבודה על שינוי נלמד גם מודל יעיל לפתרון בעיות וכיצד להביע את רצוננו באופן אסרטיבי ויעיל יותר.
לשמחתנו ישנם מודלים יעילים לטיפול בכעסים להשבת השליטה בחיינו, הדבר מצריך לימוד ותרגול של טכניקות שהוכחו מחקרית ונחשבות כיעילות ביותר. לרוב ניתן לראות שיפור של ממש תוך תקופה של 8-10 שבועות של תרגול הנלמד.

זוהי הזדמנות של ממש לעשות שינוי באופן שבו מתמודדים עם מצבים של כעס.

 
 
 
 
 
 CBT - טיפול קוגניטיבי התנהגותי - חרדה - דיכאון - כפייתיות - חולון - סכמה תרפיה - פסיכותרפיה - שיפור במצב הרוח - רגשות - התנהגות - כעס - שליטה בכעסים -נרציסט - נרציסטית- הפרעת אישיות - אישיות תלותית - ויסות רגשות - OCPD - טיפול פסיכולוגי - איט"ה - 
לייבסיטי - בניית אתרים